lördag 18 juli 2009

Ny duschad häst = jag måste duscha!!

Lilleman (och jag... hmm..) är nyducshade!!!
Hela proceduren tog en och en halv timme, vilket var mkt mindre än jag räknat med. Han har nämligen aldrig duschat och är RÄDD för vatten!! Är riktigt stolt!!!
Kändes verkligen skönt att få duscha av tre år gammal smuts. Dessvärre så kunde han inte låta bli att rulla då jag släppte ut honom i hagen igen, men vad gör väl det när han varit så duktig.

Igår la jag på sadeln igen efter två veckors semester och inte en endaste liten bock.. Han är verkligen på plus sidan nu!! Det roliga/jobbiga med dessa hästar är att mitt humör verkligt påverkas av hurdant det går med dem. I dag kommer jag alltså att vara på fortsatt kanon humör!!

I morgon rullar jag åter igen ner till Strängnäs, denna gång för att hämta upp Rietta. Förhoppningsvis dräktigt, men det vet man ju aldrig, håller tummarna hårt!
Det är livat på gården nu med hästar som åker och kommer osv. Magic (min gamla prins) är på besök och det är verkligen omtyckt av alla, såväl djur som människor! Han har lite semester och Sushi (min systers häst) är återigen sitt gamla jag. De har nämligen varit som ler och långhalm sen Sushi flyttade hit för sex år sedan och han har verkligen saknat honom, det märktes om inte annat då vi släppte ihop dem!

Appropå det så är det dags att gå ut och titta till dem!!

1 kommentar:

  1. Spännande att introducera nya saker för en unghäst. Många timmar att lägga ned, tur att det är roligt för det mesta.

    SvaraRadera