torsdag 22 oktober 2009

Tips någon?

Dagarna känns kortare och kortare, mörkret kryper närmare och närmare. Snart är det mörkt när man kliver upp och mörkt när man kommer hem från jobbet.
Detta är en lite tung tid som hästägare tycker jag, iaf om man inte hinner medan solen strålar.
Älskar hösten tills det blir kala träd och hårt i backen.
Det svåra för mig är att motivera mig, i alla fall nu när jag ska sälja hästarna.
Det blir nästan "sorgligt-jobbigt" eller "dåligt samvete-jobbigt" att umgås med hästarna..

Någon som har nått tips för att hålla igång??



Rietta dockan

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att det ska kännas så jobbigt. Hästarna kommer med största sannorlikhet att få det bra i sina nya hem. Jag tycker att du ska tänka på att du nu har gjort ett val. Och av någon anledning har du kommit fram till att det här är det bästa att göra i denna situation. Tänk på den anledningen och tänk på framtiden. Njut av det som är nu och njut av en varm dusch i ditt ljusa badrum efter stallet där nöjda, motionerade hästar står och mumsar hö :)

    SvaraRadera
  2. Visste inte vad jag skulle svara först men har tänkt på dig och funderat. Förstår att det är allmänt jobbigt, när man väl har bestämt sig vill man ju att allt ska hända direkt. Nya bra hem till hästarna och så göra det man vill göra sen..
    Ett sätt är ju att inte göra så mycket med hästarna, om de är ute största delen av dygnet och rör sig i hagen kan det kanske gå bra. Det de kan nu kan de ju och det lär väl inte hända så mycket innan du hittar nya ägare. Eller så sätter du igång och tränar Parelli Online och gör alla misstag som du vill slippa med din nya stjärna ;) Om du tränar med humor och kärlek så får dina hästar ut något positivt av det också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni för omtänksamma tips!!
    Tror att jag ska försöka komma igång med lite Parelli. Gillar ju känslan av att veta att hästarna står nymotionerade och nöjda i stallet och mumsar på hö!

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Det har var de svar jag fick när jag skrev din fråga på min blogg. Du kanske redan sett dem men utifall att så kommer de här. Level 1 från 2005 borde man kunna köpa begagnad på nätet, säkert också Seven Games och Horseanality från Successerien.



    Själv tycker jag fortfarande Level 1, men annars är det väl 7 games och Horsenality DVD:erna ur success-series.

    Kram
    \Anette


    Blogger Blenda Elby sa...

    Hoppas på nåt revolutionerande i Birmingham, vore ju bra med ett mera grundtäckande kit än det som finns nu, det är svårt att söka information på SC sidan om man är helt ny. Tycker allt att de kastade ut barnet med badvattnet.

    Anonym åsa sa...

    Det som börjat för Erika här (och som parelli rekommenderar) är "Horsenality" från success series och "on line" från Pattern.
    Jag tycker Horsenality först och sen L1 (dvd boxen från 2005)sen fylla på med lite blandat.


    Blogger Sofie sa...

    Seven games och horsenality fr success och online fr patterns.
    :-)


    Blogger Levada sa...

    Har försökt på egen hand att komma igång med Parelliarbetet, men med knagglig skolengelska o några trasiga cd-skivor ifrån savvy club har jag gett upp. Väldigt, väldigt svårt att som oinvigd inte ha nån plattform att börja ifrån :(

    3:10 em
    Radera

    SvaraRadera