lördag 26 december 2009

2009 är snart slut..

Det har varit ett fantastiskt år, på många plan.
På hästfrånten har det väl dock varit sådär. Jag har såklart lärt mig mycket, både om hästar och om mig själv, jag har också nosat på nya områden som jag troligast kommer jobba vidare på. Allt sker av en anledning även om jag detta år inte haft någon egen häst att rida och träna med som jag tänkt.
Jag har inte ridit så här lite sen innan jag skaffade häst för... 17 år sedan, och ridningen har jag saknat väldigt mycket! Har lärt mig att jag mår som bäst då jag sitter på hästryggen, både psykiskt och fysiskt. Som sagt; att rida är som balsam för själen!

Var nära att köpa ny häst ett tag, Lilli, men hon fick flytta hem igen. Hon avskydde Rietta till den milda grad att vi aldrig hade vågat släppa ihop dem!! Att ha flera olika hagar och ha hästarna åtskilda är inte riktigt vår filosofi och man vågar inte riskera prinsessan när man på förväg vet att det kommer sluta med skador, inte jag i alla fall.
Så, Lilli är hemma hos sin matte igen och jag är åter på jakt efter hästen med stort H.. Som alla i stallet tycker om och som tycker om oss.
Kanske kan vara så att jag hittat honom, det får tiden utvisa. Tills dess så håller jag till godo med mockning och en och annan ridtur på Rietta!


Härligt mycket snö i hagarna!


Rietta har det mysigt i vindskyddet!
Alice hälsar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar