tisdag 9 februari 2010

Jag har ett problem!


Jag har ingenstans att rida ut.

Det går ju skapligt att plumsa om det inte vore för att alla infarter till våra ridvägar är igenplogade. 1 1/2 meter hård snövall är inget jag vill klättra över, inte hästen heller.

Så, min plan är att lasta pållen på transporten och åka till ridvägarna :)

Jag behöver dock er hjälp!!

Var finns dom ridvägarna??

Gärna plogade då det blir lite magstarkt att sätta igång en oriden häst i djupsnön. Jag vill kunna trava långa sträckor för att bygga kondition.

Är det någon som har en mysig ridväg att dela med sig av??

4 kommentarer:

  1. Hej !
    Kul att du hittat min blogg och dessutom skrivit en kommentar. Ja jag rider western, gör du det också ?
    Nu hittade jag ju till din fina blogg, mycket roligt att läsa.

    Kolla gärna min hemsida också www.lenabratt.se

    Hälsningar Lena

    SvaraRadera
  2. Det får bli ett till inlägg!
    Du kan alltid ta och hälsa på oss så kan vi sticka ut på långa travturer, iof blir det en del efter vägen men det klarar väl pållen av? =)

    SvaraRadera
  3. Han är inte tidigare riden i trafik därför vill jag gärna testa lite utanför först :) Men tack för inbjudan, hakar gärna på lite längre fram!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Jenny! Härlig blogg!
    Nu bor ju inte jag längre i norrland men rent spontant när det gäller ridvägar på vintern så kommer jag att tänka på någon av de stora ridskolorna. Många hästar uppstallade, så det kanske håller skogsvägarna i trim. Annars är nog travtränarna ett hett tips!
    Till och med vi har mycket snö i år. Fast jag tycker att det är rätt mysigt, lite hemlikt liksom. Bra att rida in unghästar i också;) Man landar mjukt vid ofrivilliga avsittningar:-D.

    SvaraRadera