onsdag 21 april 2010

Ny familjemedlem sökes..


Jag och min sambo har bestämt oss för att utöka familjen med en till katt. Tycker Alice kan behöva lite sällskap av sin egen art och dessutom någon att leka med.
Sitter nu på blocket och olika hemsidor för hemlösa djur och spanar hela dagarna. Inte gott om kattungar som vill ha hem, om man inte vill ha en vacker och dyr ras katt förstås.
Vi vill gärna ha en långhårig katt och de finns det ännu midre av.
Idag hittade jag dock KATTEN!! Både jag och A kände att denna vill vi ha, men en timmer efter annonsen kommit ut var den såld. Antar att fler såg det jag såg..
Vi letar vidare efter en liten kattbebis!!

3 kommentarer:

  1. Och om det inte är en bebis, ? jag vet iaf en långhårig skogskatt.. steriliserad osv, familj med allergi. tänkte lägga in en bild på henne.

    kanske inte är lika självklart att tussa ihop vuxna katter! revir och sånt, men det går ju ibland ändå

    SvaraRadera
  2. Vår kisse är tyvärr tjurig med vuxna katter :( annars hade det absolut varit ett alternativ!

    SvaraRadera
  3. jo, så kan det ju bara med de här egensinniga o härligt personliga djuren ;o)

    SvaraRadera