torsdag 17 februari 2011

Missmod


Snön fortsätter att vräka ner..
Har nu hamnat i ett vakum där jag blir mycket frustrerad!! Känslan av missnöje har liksom övertagit hela mig; inte bra, inte bra..
Det blir liksom varken hackat eller malet på hästfronten. Tycks alltid vara något som sätter käppar i hjulen: för mkt snö, klibbsnö som ger styltor, jenny sjuk, galet kallt osv osv. Försöker hitta lösningar och vända missnöje till driv men någonstans på vägen har jag tappat stinget och nu känns det bara otillräckligt.
Så jag frågar er: hur gör ni för att hålla modet uppe i denna vargavinter? Hur bibehåller ni träningsintensiteten?
En solig bild på prinsen kanske piggar upp..?!

5 kommentarer:

  1. Hej Jenny! Eftersom Dorado inte har kunnat träna denna vinter så har jag inte behövt hålla ångan uppe. Försökte komma ihåg vad jag gjorde förra vintern och skrivit lite på min blogg. Förstår dig, ibland undrar man vad man gör på dessa breddgrader ;)

    SvaraRadera
  2. Tck snälla Elisabeth för tipsen!! Ska genast läsa :D

    SvaraRadera
  3. Man får ta det lugnt på vintern Jenny! Gör inte mer än du har lust med o invänta våren, lusten kommer kommer tillbaka med sol och fågelkvitter! (hoppas jag fniss) och allt blir så innerligt mycket lättare då också!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Undemanding time är ett annat (parelli-)tips - att bara vara med sin häst. Det är något verkligt värdefullt, när man tänker efter. Hästarna gör ju det i stor utsträckning med varandra. Någon monterade en hängmatta i sin stallgång...

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen Eva och Elisabeth!!
    Och Anna, tack för att du gjorde min ovilja lite mer ok!! :)

    SvaraRadera