torsdag 20 oktober 2011

Utveckling

Kid och jag tränar på!
Nästa steg i utvecklingen är bl.a att gå över på stångbett och ridning på en hand.
Eftersom Kid blir sex år till årsskiftet är det enligt tävlings reglerna dags för oss att övergå till enhandsridning. Däremot ligger vi lite efter eftersom jag köpte honom när han var fyra och då inte så mkt tränad och dessutom så tog vi det väldigt lugnt på utbildningsfronten det första året. Man kan säga att det var först i vår som vi verkligen började träna. Så, han kanske som tidigast kan visas på en hand till nästa sensommar.
Vi började dock igår med att han fick smaka på stångbettet (ett snällt sådant) också styrde jag lugnt omkring lite i skritt och jog.
Han tog det hela rätt bra måste jag ändå säga! Blev något spänd, men med lite träning så tror jag han kommer vänja sig snart!


Hittade (med Annas inspiration) en mkt trevlig häst som jag vill dela med mig av!! Dessutom har han samma frisyr som Kid, eller är det Kid som har samma frisyr som Harley D Zip ;)
Trevligt ser det ut iaf och om vi skulle bli hälften så bra så skulle jag vara nöjd.. eller nej nu ljög jag.. Man ska väl sikta mot stjärnorna!!


Kolla på länken!!


1 kommentar: