lördag 5 maj 2012

Update

 Det har varit rätt lugnt på hästfronten då jag åkte på en rejäl förkylning!
Har börjat dricka Aloe Vera juice så jag hoppas att på sikt bli av min min månadsförkylning (blir förkyld en gång i månaden) och faktum är att det redan börjat hända saker men man bör nog ha tålamod!!

Tog mig däremot ut på en stärkande tur på Kidden härom dagen när solen sken som aldrig förr. Här är vi på vägen som löper längs järnvägen och där är det så underbart! Lillgrabben är mkt duktig med tågen måste jag säga, blir fortfarande lite spänd med står alldeles stilla. Än har inget godståg passerat så vi får väl se hur det går.. men MIN största fasa är att det ska börja plinga när vi går över den bevakade järnvägsövergången, fniss!


I helgen är Hubertus Jagfeld clinic på Färsta och idag har jag suttit bänkad nästan hela dagen för att insupa så mkt kunskap som tänkas kan. Gillar verkligen Hubertus träningsfilosofi; trustful training! Korrekthet, mjukt, stilla och fint. Här får ridningen ta tid och det är vi ju inte så van inom westernridningen..
Återgår till läktaren i morgon!!


Testade några övningar på kvällskvisten tillsammans med Kid. Tyckte det såg så lätt ut från läktaren men det var det inte, haha!! Men mkt nyttigt!!
Äntligen har jag tagit tag i att skaffa svanspåse också, denna skottskrutiga kreation finns att handla på http://www.redneckfarm.se/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar