torsdag 28 juni 2012

På tur i solen



Jag och Kidden tar en härlig tur i skogen eftersom han haft två
pass i ridhuset och jag tycker han kan få lite balsam i själen,
jag med för den delen!!

Lilla berget

Vackert!

Vi travar en hel del och Kidden blir piggelin,
men han är skötsam!!

Har sån tur att vi har fått en jättefin rid/vandringsled.

Bilden gör inte utsikten rättvis, tyvärr..

Försöker få en bild med Kiddens små öron i bild,
han stretar envist till höger för att norpa en björkkvist..

Den fina bron, vi känner oss som riktiga
cowboysare när vi knatar över den tjärsmorda bron!

Det porlar fint i bäcken!


Sista etappen innan vi är tillbaka.
Vi knatar genom en tunnel av fint lövverk!


I dag är stallsysslorna helt oglamorösa. Kidden får vila och jag tar tag i mockningen av hagen.

Vad är väl en bal på slottet...

...fast med sådant sällskap/utsikt så går det som en dans!

5 kommentarer:

  1. Vilka lyllosar som har en ridväg!!! :) Mysig ser den ut vara oxå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är den! Det är 8 km och de ligger mellan två restauranger med tillhörande rasthagar som man får låna!
      Kanske vi skulle gjort en gemensam ritt i sommar :D

      Radera
  2. Ha lillkillen fått kollofrilla?
    Ridvägen ser ju superfin ut. Harva ridbanor förjämnan är ju själadödande för både häst och ryttare. När man varit ute på härliga uteritter så förstår man ju varför man har häst =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollofrilla? Är det snaggat det? :) Kidden har inte så många hårstrån i sin man så vi hade inget att välja på, bara att snagga! Men han matchar husse så det funkar ;D
      Jo, nog är det underbart att vara i skogen med de underbara hästarna!!

      Radera
  3. Kissemissar Svar:De finns i Kvarsätt och vill säkert gärna ha en matte och/elr husse ;o) De är inte mina, men jag kan maila tfn nr. ;o) Pony matten bor väl där i närheten nånstans som jag förstått =)
    Ingela

    SvaraRadera