fredag 3 juli 2009

Mot sydligare bräddgrader!


I morgon packar jag och sambon in mitt sto i transporten för att köra henne till en hingst. Hon skall betäckas av en vacker pojke med fina meriter från tävlingsbanan.
<----
Sedan planerar jag att sälja henne, dräktig. (Fastän ett föl av denna kaliber blir jag ändå lite sugen på..)

Detta med att sälja sina djur är ju lättare sagt än gjort. Har hitills bara lyckats sälja en häst och det var Magic, min förra tävlings partner. En tanke jag brottades med länge innan jag hittade rätt och tillslut gjorde det. Mitt stora problem är att slita mig från dem!! Att inte känna mig skyldig för att välja bort!!
Men, jag inser att det kan få det bättre hos någon som precis just nu behöver någon som just dem!! Man växer ju faktiskt ifrån varandra eller utvecklas åt olika håll, då tycker jag att de är bättre att sälja än att hästen skall känna att den inte räcker till för just det jag vill göra.

Hur som helst verkar vädret vara på vår sida, lite svalare, så stackars Rietta inte behöver smälta bort i transporten. Så nu ska jag bara ta tag i packning, tankning, städa transport och duscha häst. Hon måste ju vara sitt bästa jag i morgon!!!


2 kommentarer:

  1. Vilken snygging! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. aha! är det carina vallin i sundsvall på sjögatan, kul att se en hästbild från henne isåfall. hon sa att hon inte hade nåt sånt galleri på sin hemsida, det kanske kommer (har inte kollat nyligen =)

    SvaraRadera