torsdag 24 september 2009

en helt vanlig torsdag morgon

Vilket fantastiskt väder vi har!! Att hösten är här känns helt ok så länge man inte tänker på att det snart är hårt i backen, metervis med snö och kallt och mörkt.. Det där lät dock allt annat än positivt!
Det rullar på på häst fronten! Nu har Sushi flyttat till Magic och lyckan var gjord när det åter igen stod sida vid sida. Där finns dessutom två små tjejer som är stort fan, vem ville inte som liten ha en vit sagohäst..?

Här hemma är dockan och lilleman kvar och nu hoppas jag att jag ska komma igång igen, syrran med förhoppningsvis! Har varit så mycket som kommit emellan sista tiden och det gör mig väldigt irriterad men det är ju så livet är.
Rietta ska ridas igång och kanske systeryster kan jobba henne lite då tiden blir knapp för mig med två. Dessutom passar dom riktigt bra ihop så jag tror de kan få roligt i lag!
Själv fortsätter jag med illbattingen, eller börjar om lite, blir så när han stått länge. Min hovslagare sa sist att det är kanon att ställa av unghästarna nu och då för då hinner de tänka och acceptera... Ha! Lilleman blir tio resor värre efter en vila! Men så är han ju inte riktigt som alla andra, han är bättre!! (i alla fall på vissa plan, haha)

2 kommentarer:

  1. Glad att de ordnat sig med "den vite" nu kan jag släppa tanken på honom..
    Det är verkligen olika det där med att ha vilodagar tycker jag. Lite är det väl ett tecken på om en sak är "klar", är det borta efter vilan så var den inte det kan man tänka ;) Zapatera kändes nästan alltid bättre efter lite vila, liksom sugen på att jobba. Det är mer tveksamt med den här pojken. Tycker att han verkar må bra av en daglig dos :) säkert väldigt olika och så är det det där med unghästar också förstås ..

    SvaraRadera
  2. Ja, du kan släppa honom men tack för ditt engagemang!!
    Jo du Elisabeth, en daglig dos är nog hemligheten. Kanske några strö vilodagar här och där bara!

    SvaraRadera