måndag 22 februari 2010

Att ha häst..

Klockan ringer tidigt, kvalmigt under täcket så jag är glad att få kliva upp i den 12 gradiga värmen i vårt hus.
Hoppar i alla kläder som gör mig till en smidig michelin figur.
Ut i den krispiga vinter morgonen, knappt kallt, bara snoret som fryser i näsan.
Lyckan är gjord när bilen hoppar igång och jag börjar färden mot stallet.
Möts av gnäggande hästar som väntar i boxarna på att få komma ut.
Hö och hästar till hagen.
Vattnet har visst fryst över natten så jag konkar glatt med vattendunkar från huset.
Mockningen är det bästa, det ger en lugn och ro och jag rensar hjärnan medan mina händer och fötter sakta domnar bort.
Vägen till kasa är översnöad = mer motion, perfekt.
Hästhavande är som bäst en frostnupen måndag mogon... ;)

4 kommentarer:

  1. låter ju riktigt härligt det där Jenny, vad gör det att det är -20 ute då ;)
    en sak som gör allt lite lättare är ju att vi börjar se solen igen och att man faktiskt hinner med en ridtur i ljuset om eftermiddagarna nu. Det hanns inte med för en månad sen :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Fan va klockrent :)
    Men du glömde det det taktfasta dunkandet av spettet/spaden när man frejdigt försöker få ut det bottenfrusna kisset från golvet...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha! Du är rolig du!! Tack för dagens skratt!

    SvaraRadera