fredag 19 februari 2010

Nisse; han kan han!!

I onsdags var jag på föreläsning med mitt jobb. Nisse Simonson hette mannen som föreläste om det aktuella ämnet "-Varför mår vi så dåligt, när vi har det så bra?"
Om ni någongång får chansen att lyssna på detta så gör det!!
Otroligt inspirerande och fyllt av skratt. Kände mig full av energi och positiv som bara den när jag lämnade tonhallen.
Nu skulle jag dock behöva Nisses hjälp igen.. Denna snö tar kål på mitt humör, frustrationen är ett faktum och jag vänder ut och in på alla idéer och tänkbara lösningar för att hitta möjliga ridvägar.
Försökte övertala min far att skotta upp ett spår på åkern men han trodde sig skulla köra fast, inte så konstigt med tanke på snödjupet.
Nej, som min kära sambo påpekade så måste man ibland acceptera det man inte kan förändra..



Tonhallen var i alla fall fullsatt, många var de som sökte efter svar!!









Nu till något helt annat. Vi har köpt hönät från Dalpraktiken, små-maskiga nät som rymmer 10 kg. Perfekt att hänga ut på morgonen så hästarna har att pyssla med hela dagen.
Rietta är van att äta ur nät och tog det hela med ro, medan Kid var måttligt frustrerad till en början.
Det enda som egentligen bekymmrar mig är var jag ska fästa dem. Just nu hänger de i träd men jag tror inte det i långa loppet kan vara bra för halsmuskulaturen att slita höet sidled ur nätet hela tiden. Skulle vilja fästa dem i marken i någon form av låda så det blir en mer naturlig ätställning. Tål att fundera på!!

1 kommentar:

  1. Smart lösning finns på Ove Linds hemsida tror jag det var. Undrar föresten om jag inte satt filmen på min blogg för några månader sedan.. du kan slå på Ove Lind kanske :)

    SvaraRadera