lördag 6 februari 2010

Första avsittningen avklarad!

Och så gracilt det var!

Jag, Kid, syrran och Rietta gick ner till ridplanen tillsammans.
Faktiskt första gången jag tänkt rida.
De senaste veckorna har vi ägnat oss åt promenader, markträning och lite longering.
I dag kändes det dock som det var dags!!
Milt väder och solens strålar gjorde tillfället perfekt. Så jag satte upp efter en stunds framskrittning vid hand. Vi satt och pratade på varsin häst när plötsligt Kid försvinner under mig. "Varför inte ta och rulla lite i den mjuka snön.."
Jag slänger mig ur sadeln för att inte hamna under och landar som en val på magen i snön. Kid lägger ut sig på sidan och sätter sig sen upp och jag kan lugnt gå fram och ta tygeln.
Jag och syrran skratta hysteriskt medan våran publik ser ut som fågelholkar!
Sätter mig sedan upp igen och Kid skrittar iväg som om inget hänt :)

Det enda jag önskar är att någon filmat det!!!

3 kommentarer: