torsdag 4 februari 2010

Jasså...

.. det är visst någon enstaka som läser.
Trodde jag bara skrev för mig själv och Elisabeth (eftersom det nästan bara är hon som skriver kommentarer).
Det är därför uppdateringen har legat på is!

"-Har du t.o.m blivit less nu" sa syrran idag när jag ilsket muttrade om snön.
Jag har haft en sån där äckligt positiv syn på det hela; "ingen idé att lägga energi på snön", "det blir ju vackerst med allt det vita", "det blir tyst av snön, den isolerar ju".
Idag gick det över!!!
Allvarligt.... NU RÄCKER DET!!!!
I dag till exempel så var syrran och jag i stallet samtidigt när det var dagsljus och jag hade sett fram emot ett träningspass tillsammans med våra hästar, men icke! I stället bliv vi tvungen att börja skotta av taket till vinskyddet pga all snö. Kid rädd som bara den för vår stege och den fallande snön från taket så han sprang och sprang och sprang tills Rietta (som den förstående "mamma" hon är) gjorde honom sällskap på behörigt avstånd.
Som sagt; han fick ju motion iaf!
Fy vad bitter jag är, inte min stil, men ibland är det skönt att få beklaga sig.
Nä, nya tag i mogon i stället..

4 kommentarer:

  1. 5 minuters klagande då och då kan behövas och sen återgå till mera positiva saker. Jag har också tappat sugen lite, hinner ju så lite annat än uppehållande verksamhet.
    Ser fram emot bilder på din nya stjärna.
    Du kan installera mätare på din blogg så ser du hur många som är där. Ser att folk går över från min till din i alla fall. Fortsätt skriv du :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller med.
    Fortsätt skriva.
    Jag är inne å läser när du uppdaterar, även om jag inte kommenterar.
    Men jag får väl ge mig till känna nu då :-D

    \Anette

    SvaraRadera
  3. Jasså den har knäckt dig oxå nu... För mig har de börjat så över till ett sånnt där galet beteende som man ser på filmer från gamla psykavedelningar när det kommer mer å mer snö. Sitter på soffkanter å gungar fram å tillbaka med stirrande blick, galet klappande händer å ett skeeft leende.
    Har ju förlängesen redan gett upp alla planer på å träna hästen. Nu är jag bara glad om jag kommer ut mä bilen, ner till hagen å in till stallet. Tänk vad lite snö kan göra mä ens bekvämlighets krav....
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nyss hitttat hit Jenny. Sluta inte skriva. Oh ja jag är också less på vädret men se idag skiner solen hopp om vår :)
    kram/lotta

    SvaraRadera