onsdag 7 april 2010

Plumsa plumsa


En av våra ridvägar är nu ridbar -yieppi!! Inte så att marken är bar, men mjuk blötsnö i knähöjd :)
Så syrran och jag sadlade de nobla pållarna och red!
Anna; jag tror du lurat mig ;) lat...?
Skämt och sido, Kid måste ha vårkänslor, han är en dynamitburk på hovar just nu!!! Och vilka konster han kan.. och Rietta är ju inte sen att hänga på!
Trodde att två vändor i den djupa snön skulle göra underverk men de var lika pigga när vi kom tillbaka till stallet.
Förhoppningsvis tinar ridplanen fram inom en vecka så kan vi jobba lite med andra gångarter, då kanske dynamiten sinar.

Snart dags för Umeå tripp. Min utbildning till hästfysioterapeft börjar den sista veckan i April så då blir det till att packa ryggsäcken igen. Har varit hemifrån alldeles för mkt nu på sista tiden. Jag vet vad ni tänker, men jag är hemmakär och nu när våren stundar så vill jag inte tappa dagar på hästryggen.
Kursen kommer säkert att vara intressant, intensiv, lärorik och jag kommer säkert träffa spännande människor och dessutom kan jag praktisera på Kid när jag kommer hem, så jag får överleva..
Kommer nog även behöva hästar att behandla här i krokarna så har du någon som är villig att blir ompysslad så hojta!!

Bjuder på en riktigt gammal bild på

Magikern och mig från en tävling i Solberg

5 kommentarer:

  1. Martinique är ju alltid en villig å hjälpsam kille.... ;)

    SvaraRadera
  2. Haha.... han ÄR lat! Men kanske inte just nu...*fniss* Överskottsenergi förmodligen, som försvinner i ett kick så fort du ska ha honom att arbeta på bakdelen eller annat jobbigt! Annars har du gett honom dunderhonung. (sluta genast med det! ;-)) o du, LONGERA innan du rider! .-)
    Kramen Anna

    SvaraRadera
  3. Så det är DET du ska plugga. ;) Blev lite nyfiken... Passar nog dig jättebra!

    SvaraRadera
  4. Ja du vet ju så väl att Rocken behöver dig så det är bara att komma =)
    Lisa var och kikade till honom i torsdags förresten och tänk vad skönt att ännu en equiterapeut nu har sagt att han mår bra! =) Så du får hemskt gärna underhålla en just nu ganska bra varmblodskropp! Kramar på dig!

    SvaraRadera
  5. Haha, föredöme lät ju fint ;) Men om inte annat kanske det kan vara bra med någon som inte är i akut behov av någon behandling! Dessutom uppträder han exemplariskt, han älskar verkligen när Lisa kommer och klämmer på honom, han är expert på att tycka lite synd om sigsjälv och känna efter lite sådär extra! =)

    SvaraRadera