torsdag 20 maj 2010

Love is in the air!

Våra hästar är kära!!!
Väldigt kära!!
Rietta verkar vilja ha bebis, nu när vi bestämt oss för att inte betäcka...
Kid verkar vilja bli pappa, men han är kastrerad sen ett år tillbaka...

Tyvärr får de gå i varsin hage några dagar nu tills brunsten lagt sig, då Kid är trött i bakbenen efter ihärdiga uppvaktnings försök.
Jaja, några bebisar på gården blir det inte, än på nått år iaf.

För övrigt är det mestadels uteritter som står på schemat. Har ett uppdämt av att komma ut i skogen eftersom jag ridit väldigt lite under de senaste två åren.
Som jag tidigare sagt; balsam för själen!!

7 kommentarer:

  1. Det är skönt att rida ut i skogen och hälsa på alla älgar man möter ... eller ... näe .. inte alla kanske .. men någon på lite håll sådär! :)

    Det var nära att jag hade suttit på Rietta därute i skogen o:

    Då vet du vem jag är. :)

    SvaraRadera
  2. Näe, inte Jonas. :)

    SvaraRadera
  3. Haha, inte lätt när våren är i luften och kärleken spritter ;)
    Jo, det blir som vanligt för oss med Berga och det känns jätteskönt, han åker på bete den 30:e Maj till sista helgen i aug, mycket skönt! Känns bra med gångavstånd till honom!

    SvaraRadera
  4. Hahaha,: Anonym... Jag förstår igenting, grubblar på vem som kunnat varit i skogen med Rietta men... nej, som sagt jag förstår igenting!

    SvaraRadera
  5. Tyvärr har jag inte lyckas lista ut vem anonym är så du som vill vara anonym får väl vara just det!

    SvaraRadera