lördag 31 mars 2012

Det blev vinter igen!

Kid och jag tog en tur i solen idag!! Jag är förkyld och kände mig hängig så en "åka-med" tur var ungefär vad jag klarade av.
Finns det något jag inte tycker om så är det att rida i trafiken!! Jag har ridit alldeles för många trafikosäkra hästar så blotta tanken på att möta typ en lastbil kan få blodet att isa sig i ådrorna på mig. MEN jag har ju en fantastisk häst som håller på att rehabilitera mig. Däremot är jag ju sååå förtjust i min häst att jag under inga som helst omständigheter skulle kunna leva med mig själv om det hände nått med honom som jag kunnat förhindra, typ som en trafikolycka.
I dag tog jag mig dock i kragen och red bort till järnvägsövergången och vidare längs vägen som går jämte järnvägen. Själva vägen är helt bilfri men den löper längs järnvägen med ca 20 meters mellanrum och lite träd så jag tycker det är obehagligt som bara den.
Vi möter ett tåg och allt går bra, Kid reagerar med att tvärnita och vända bak huvudet mot mig när han blir rädd numera. Jag kan smeka honom på halsen och då traskar han vidare. <3
Stolta över oss båda återvände vi till stallet där vi spenderade en lång stund i dörröppningen i solens sken. Myste gjorde vi båda två!!


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni hade :) Vi rider ofta på trafikerade vägar och Rossi är väldigt opåverkad av motorfordon. Vinterhagen är ju granne med byvägen så han ser ju en hel del trafik varje dag. Kid verkar ju också vara en cool kille ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är klok!! Är matte som har dåliga erfarenheter i ryggsäcken!! Tur vi har våra coolingar!!

      Radera