tisdag 31 juli 2012

Helgen som gick!

Sista helgen i Juli är alltid vigd åt den årliga Vattlångstävlingen och även om orker tryter detta år så är det ett givet val!
Ni förstår att Vattlång är som ett litet paradis där lugnet infinner sig väldigt fort, även i min lite rastlösa själ och för första gången på länge kunde jag känna stunder av total avslappning. Borde kanske flytta dit..
Jag och stallkamraten Cecilia åkte dit redan på torsdagen med våra trogra springare. Semesterkänslan infann sig och vi låg hela fredagen utsträckta på en madrass i solen, ljuvligt!
Tävling lördag och söndag och även under själva tävlingen fanns ett lugn hos både mig och Kidden, endast i första och andra klassen som lilla hästen var spänd. Allt går kalas och vi avslutar helgen med att få två fina pokalen; High point rider i D och C klasserna.
Cissi och Frida som också var med och tävlade lyckades verkligen jättebra under helgen och jag tror de är lika nöjda som jag.
Familjen, sambon och en härlig hög med hästmänniskor gjorde helgen riktigt trevlig!!
För den som tror att detta med hästar tar energi vill jag bara berätta att dessa härliga individer ger så otroligt mycket och ibland kan de vara anledningen att kliva upp om man går genom en krånglig tid.

2 kommentarer:

  1. GRATTIS!! Vilken kanon helg! De ritter jag såg var ju jättefina och ni såg verkligen så avslappnade och lugna ut. Bra jobbat =) Men lite meera bilder har du väl att bjuda på ;)

    SvaraRadera