måndag 20 augusti 2012

Dag 1 - Presentera dig och din häst


Jag

Jenny är mitt namn och jag har varit hästnörd sen jag var sju år. Började på ridskola och gick där i fyra år, sedan fick jag äntligen min första häst. Haft häst sedan dess!
 Kom in på westernridningens bana då jag var och provred en westernutbildad häst, blev kvar i denna mångsidiga värld. Hittade countrymusiken och dess klädsel, som också tilltalar mig starkt, tror jag levt som en cowgirl i Colorado nån gång!! :)
Gått hästlinjen på gumnasiet, jobbat hos ett par westerntränare, varit till Usa och levt cowgirl-tränarlivet ett tag och utbildat mig till Hälsovägledare och Hästfysioterapeut.
2011 startade jag företaget Häst och Hälsa.





Kid

Gently Touch'n Ground är hans rätta namn. Sex år gammal quarter valack som blev min för drygt två år sedan. Såg Kids annons i en tidning och kunde inte släppa honom ur tankarna. Efter mycket om och men så kom han en kylig februari dag, då fyra år.
Kid var inriden av hans tidigare ägare men då hon ej hade tid för att träna honom hade han inte blivit utbildad längre. Det gjorde inte mig något!! Vi ligger visserligen ca ett år efter i utbildning, men förhoppningsvis gör det inget i det långa loppet!
Kid är en klok kille med mkt integritet, mkt egen vilja och ett humör som kan liknas mitt eget :) (lugn, envis som en åsna, kärleksfull och rätt bekväm).
Har hittills haft mkt roligt ihop med Kid och hoppas på en framtid med mkt träning, tävling och annat skojj!! Den här killen blir kvar, han är en del i vår lilla familj!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar